Pazar araştırma şirketlerinden birisi olan Social Peta, 2022 yılının ilk yarısına yönelik önemli veriler paylaştı. Hazırlanan raporda mobil oyun ve uygulama dünyası için ilk 6 aylık dilimin istatistikleri ve indirme rakamları yer aldı.
Yapılan teknik incelemeler Liftoff, Udonis, Snapchat, Game Factory ve birçok şirketten gelen sektör bilgilerinin toplamı olarak karşımıza geliyor. Bu yılın ilk yarısındaki mobil oyun ve uygulama verilerinin analizi gelecek trendlerin tahmini ve küresel mobil pazarlama verilerine yönelik bilgi verebiliyor.
Apple Store indirmeleri ve gelir rakamları
Öne çıkan uygulamaların daha çok sosyal uygulamalar ve alışveriş uygulamaları olduğunu görüyoruz.
iOS için WhatsApp indir
Android için WhatsApp indir
İşte ara başlıklarla raporda öne çıkanlar;
Global reklam piyasası
- Toplam mobil oyun reklam öğelerinde %30’luk düşüş yaşanmış durumda.
- Ocak ayında küresel mobil uygulama reklam verenlerin sayısı 83.400’e erişirken, mobil oyun reklam veren sayısı ise %22.65 seviyesinde kalmış durumda.
- Toplam reklamların sayısı %30 azalırken T2 ve T3 pazarındaki reklam verenlerde artış gözlemlenmiştir.
- Yıllık bazda %30 bir düşüş ile toplam 15.8 milyon mobil oyun reklam öğesi olduğu gözüküyor.
- Avrupa ve Amerika’da düşüş Asya-Pasifik kısımlarda artış gözüküyor.
- Mobil uygulamalar oyun haricinde yıllık %27 düşüşle 4 milyondan fazla reklam öğesi ve yıllık %6 artış ile 130000’den fazla reklam veren görmüştür.
Android için TikTok indir
iOS için TikTok indir
Farklı ülke ve bölgelerdeki uygulama pazarı
- Gündelik ve bulmaca mobil oyun reklamcıları ABD’de %40’dan fazla Pazar payına sahip durumda. ABD üzerinde gündelik ve bulmaca oyunları için reklamcılar ile beraber %40’ın üzerinde bir alan oluşturduğu belirtiliyor.
- İndirmeler noktasında ise PC oyunda gündelik oyunlar ve mobil oyunlarda Diablo Immoral ve Apex Legends Mobile’ın üstün olduğu gözüküyor.
- Okuma uygulamalarında üst seviye reklam öğesi bulunurken, TikTok ise Amerikan pazarının hakimi olarak dikkat çekiyor.
Reklam Trendleri
- Reklam öğelerinin anahtarı sıradan oyunlar oldu.
- Strateji mobil oyunları tarafında reklam öğeleri oyun indirirken daha fazla oyuncu çekmek için tasarlandığı gözüküyor.
- 2022’nin ilk yarısındaki reklam öğeleri hafif oynayış olarak tasarlanırken, eğlenceli özellikleri ile ön plana çıkartılmak istendi.
- Diğer yandan kısa video, canlı akış eğlence platformlarında ön plana çıkarken, TikTok, Bigo Live ve diğer video uygulamaları rekabette ön plana çıktı.