Yakın zamanda yayınlanan bir patent, Sony Interactive Entertainment’ın video oyunlarında ışın izleme performansını iyileştirmek istediğini ortaya koydu.
PlayStation mimarı Mark Sarni tarafından yayınlanan yeni bir patent, Sony’nin interaktif eğlence video oyunlarında ışın izleme performansını “hızlandırmayı” amaçladığını öne sürüyor.
Sony ışın izleme performansını artırmak istiyor
Aslen Ağustos 2021’de başvurusu yapılan ve geçen hafta yayınlanan patent, bir Twitter kullanıcısı tarafından bulundu ve Video Games Chronicle tarafından PlayStation 5 patenti olarak bildirildi. Ancak Digital Foundry bunu reddediyor ve dosyanın şu anda PS5’te bulunmayan donanımı tanımladığına inanıyor. Ancak Sony, gelecekte PlayStation platformlarında ışın izlemeyi iyileştirmeye çalışabilir.
Sunumda elbette pek çok teknik jargon var, ancak bunun özü, Sony’nin yeni yönteminin ışın izleme hızını “önemli ölçüde” artıracağına inanmasıdır. Digital Foundry üyesi ResetEra, patentin PS5 konsolunda şu anda kullanılmayan donanıma dikkat çektiğini ve bazı kullanıcıların Sony’nin bir çeşit PS5 Pro kullanarak ışıkları sıfırlayabildiğini belirtti.
PS4’ün piyasaya sürülmesinden kısa bir süre sonra çevrimiçi araştırmacılar tarafından PS4 Pro ile ilgili çok sayıda patent keşfedildi, bu nedenle bu olasılığı göz ardı etmemek gerek. Yaklaşık bir yıl içinde güncellenmiş bir PS5 görürsek bu pek de şaşırtıcı olmazsa.
Bilmeyenler için ışın izleme, ışığın gerçek dünyada nasıl hareket ettiğine bakarak bir sahnenin resmini çizen bir grafik oluşturma tekniğidir. Ancak bu yöntemde süreçler gerçek dünyada ters yönde gelişir. Gerçek dünyada, ampuller bir ışık kaynağından gelir ve bir nesneyi aydınlatır. Işık nesnelerden yansır veya saydam nesnelerden geçer. Işık, gözümüze veya kamera merceğine yansır. Bir sahnedeki ışınlara bakmak sonsuza kadar sürebilir, çünkü yansıyan ışık ışınlarının çoğu gözlemciye ulaşmaz.
Işığın yüzeye ulaşmasını engelleyen başka bir yüzey varsa, ışığın ulaşamadığı yüzey gölgededir. Gölge testi için, kesişme noktasından ışık kaynağına ve diğer nesnelere gönderilen ışınların kesişimi incelenir. Bir kesit algılandığında, yüzey boyanır. Gölgenin oluşabilmesi için numuneye gönderilen ışının kesişme noktası ile numune alınacak yüzey arasındaki mesafe, ışık kaynağından yüzey arasındaki mesafeden az olmalıdır.
Işın izleme yöntemi hem görünmeyen yüzeylerin çıkarılması hem de renk değerlerinin belirlenmesi için çözümler sunar. Peki bu konuda ne düşünüyorsunuz? Aşağıdaki yorumlar bölümünde düşüncelerinizi bizimle paylaşmayı unutmayın.