Metaverse’in entelektüel atası sayılabilecek Second Life, birçok oyun içi satın alma işleminde yerel satış vergisi toplamaya başlayacak.
Kullanıcılara ikinci bir hayat vaat eden internet tabanlı bir sanal dünya olan Second Life, ilk olarak 2003 yılında tanıtıldı. Linden Research tarafından kurulan Second Life’ın faaliyetleri hayal dünyası ile sınırlıdır. Kullanıcılar, oluşturdukları avatarları kullanarak oyun içinde çevrimiçi olabilirler. Metaverse kavramının entelektüel atası olduğu iddia edilen Second Life, aslında Metaverse evreni değildir. Second Life’ın Metaverse olmamasının ana nedeni, elektronik cüzdan tipi uygulamalar kullanmamasıdır.
Metaverse dünyaları artık sözle yaratılır olacak
Öte yandan Lindenderer adlı oyunda kullanılan para birimi oyun içinde çeşitli şekillerde kazanılabilmekte ve bu sanal para gerektiğinde gerçek paraya çevrilebilmektedir.
Metaverse’in vergilendirilmesi hala zorunludur
Second Life, ayda yaklaşık 1 milyon aktif kullanıcıyı çeken uzun ömürlü bir çevrimiçi metaverse olduğunu ve birçok oyun içi kullanıcıya yerel satış vergisi uygulamaya başlayacağını duyurdu. 2003 yılının başından beri ilk kez.
Online Universe’nin güçlü oyun içi ekonomisi, ABD vatandaşlarına sanal mal satmak isteyen diğer Metaverse çabalarına bir uyarı görevi görür. Second Life geliştiricisi Linden Lab, kararı Pazartesi günü yaptığı açıklamada duyurdu.
Bu karar. Eyaletler ve bölgeler, eyalette fiziksel olarak var olmayan çevrimiçi işletmeler tarafından satılan ürünlerden satış vergisi alınabileceğini belirtir. Bu kararın ardından Linden Labs yaptığı açıklamada şunları söyledi;
‘Sakinlerimizi bu vergilerden mümkün olduğunca uzun süre korumak için elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz ancak artık onları karşılayamıyoruz’
Bu nedenle, 31 Mart’tan itibaren Second Life kullanıcılarından abonelikler ve kiralama ücretleri gibi yinelenen ücretler üzerinden yerel vergiler alınacaktır. Linden Labs, L $ (Liden Doları) para biriminin yeniden adlandırılması ve oyun içi satın alınması gibi tek seferlik satın alma işlemlerinde vergi toplamaya devam edecektir.
Ancak bu maliyetlerin gelecekte bir noktada kullanıcılara yansıtılacağı belirtiliyor. Labs şunları söyledi;
‘Bu, paylaşmaktan hoşlanmadığımız bir haber ancak işin ve Second Life’ın sağlığı için artık bu vergi yüklerini üstlenmeye devam edemeyiz. Anlayışınız ve Second Life’a verdiğiniz sürekli desteğiniz için teşekkür ederiz.’
Uygulanabilecek yerel satış vergisine ek olarak, kripto para birimleri kazanıldığında, satıldığında veya başka bir forma dönüştürüldüğünde gelir veya sermaye kazancı olarak vergilendirilebilecek. Öte yandan NFT’lerin, ABD’deki en yüksek sermaye kazançları vergi oranı olan %28’i çekerek, tahsilat olarak vergilendirilmesi muhtemeldir. Bu arada, IRS, geçen yılki iki taraflı altyapı yasası hükümleri sayesinde kripto tabanlı gelir üzerindeki yaptırımları kaldırmaya başladı.