Oyun dünyasının önde gelen geliştiricilerinden CD Projekt Red, yeni Cyberpunk oyunu için kendi geliştirdiği REDengine’den vazgeçerek Unreal Engine 5’e geçme kararı aldı. Bu stratejik hamle, şirketin gelecekteki projelerine dair önemli ipuçları veriyor.

CD Projekt Red, Cyberpunk İçin Unreal Engine 5'e Geçiyor
CD Projekt Red, Cyberpunk İçin Unreal Engine 5’e Geçiyor

Teknoloji Değişiminin Ardındaki Nedenler

CD Projekt Red’in Teknoloji Başkan Yardımcısı Charles Tremblay, Eurogamer’a verdiği röportajda bu kararın ardındaki sebepleri açıkladı. Tremblay, motor değişikliğinin Cyberpunk 2077’nin sorunlu çıkışından kaynaklanmadığını vurgulayarak, “Bu, kötü bir lansman sonrası alınmış çaresiz bir karar değil” dedi.

Şirketin asıl hedefinin, aynı anda birden fazla oyun üzerinde çalışabilme kapasitesini artırmak olduğunu belirten Tremblay, eski geliştirme modellerinin tek proje odaklı olduğunu ve teknolojik paylaşımın zorluklarına dikkat çekti. Unreal Engine 5’e geçiş sayesinde, teknik ekiplerin farklı projelerde daha esnek ve verimli çalışabileceği bir ortam oluşturulması planlanıyor.

Gelecekteki Projeler ve Ekip Dağılımı

CD Projekt Red şu anda üç büyük oyun projesi üzerinde çalışıyor:

  • Polaris: The Witcher 4 olarak bilinen bu proje, serinin yeni nesil oyununu temsil ediyor.
  • Orion: Yeni Cyberpunk oyununun kod adı olan bu proje, serinin geleceğine yön verecek.
  • Hadar: Hakkında çok az bilgi bulunan bu proje, şirketin tamamen yeni bir IP’si olacak.

Polaris projesine 650 çalışanının 400’ünü tahsis eden şirket, bu oyunun muhtemelen piyasaya çıkacak ilk yapımları olacağını işaret ediyor.

Üçüncü Parti Oyun Motorunun Avantajları ve Riskleri

Üçüncü parti bir oyun motoru kullanmanın getirdiği avantajlar arasında bakım maliyetlerinin azalması, dış destek imkanları ve kaynak optimizasyonu bulunuyor. Ancak bu geçişin bazı riskleri de mevcut. Kendi özel oyun motorunu geliştirmek, stüdyolara benzersiz araçlar ve tam kontrol sağlarken, hazır oyun motorları bazı yaratıcılık sınırlamalarına yol açabilir.

Şirketin Unreal Engine 5’e geçiş kararı, oyun sektöründe önemli bir dönüm noktasını temsil ediyor. Bu adımın, gelecekteki oyunlarının kalitesine ve geliştirme süreçlerine nasıl etki edeceği merakla bekleniyor. CD Projekt Red, bu stratejik hamleyle hem geliştirici ekiplerinin verimliliğini artırmayı hem de oyunculara daha yenilikçi ve etkileyici deneyimler sunmayı hedefliyor.

Cevap Yaz

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir