Rockstar Games, uzun süredir beklenen GTA 6’yı oyunculara sunmaya hazırlanırken, yeni oyun motoru RAGE ile devrim niteliğinde bir teknoloji geliştirdi. ‘Prosedürel nesne üretimi’ olarak adlandırılan bu teknoloji sayesinde, oyun dünyasında nesneler her oynayışta farklı konumlarda yer alacak. Örneğin, plajda bir gün şezlonglarla dolu bir manzara görürken, ertesi gün kumdan kaleler ya da farklı detaylarla karşılaşabilirsiniz.

Bu teknoloji, oyunun açık dünya yapısına dinamiklik ve çeşitlilik katacak. Ancak prosedürel üretimin tüm haritayı mı yoksa belirli alanları mı kapsayacağı konusunda henüz bir açıklama yapılmadı.

GTA 6, prosedürel nesne üretimi
GTA 6, prosedürel nesne üretimi

LinkedIn Sızıntısı: Rockstar’ın Sırları Gün Yüzüne Çıkıyor

Bir Rockstar mühendisi tarafından LinkedIn profilinde paylaşılan bilgiler, GTA 6’ya dair ipuçları verdi. Prosedürel nesne üretimi, ışın izleme (ray tracing) ve çoklu platform desteği gibi önemli teknolojilerin yer aldığı bilgiler, kısa süre sonra profilden kaldırıldı. Bu durum, oyunda başka yeniliklerin de olabileceği yönünde spekülasyonlara yol açtı.

Teknik ve Görsel Bir Devrim Kapıda

GTA 6, yalnızca prosedürel nesne üretimiyle değil, ışın izleme gibi ileri teknolojilerle de dikkat çekiyor. Rockstar yetkililerinin, “zihinleri uçuracak bir deneyim” sözünü tutmak için her detayı ince eleyip sık dokuduğu biliniyor. Kasım 2024 itibarıyla kesin çıkış tarihi açıklanmamış olsa da, bu yenilikler oyunu sabırsızlıkla bekleyen milyonlarca hayranı heyecanlandırmaya devam ediyor.

Rockstar, Yeni Standartlar Belirliyor

GTA 6, oyun dünyasında açık dünya oyunlarına yeni bir standart kazandırma potansiyeline sahip. Bu gelişmeler, Rockstar’ın yalnızca teknik ve görsel değil, aynı zamanda oynanış açısından da çıtayı yükselteceğini gösteriyor. Oyunun detaylarını öğrenmek için gözler Rockstar Games’ten gelecek açıklamalarda.

Cevap Yaz

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir