Nvidia, eski GPU tabanlı fizik motoru PhysX için 32-bit SDK desteğini sessiz sedasız sonlandırdı. Bu durum, özellikle PhysX’i zorunlu tutan eski oyunlarda keyif alan oyunseverleri mutsuz etti.

PhysX ve Oyun Dünyasındaki Yeri

Başta Batman Arkham üçlemesi, Borderlands 2, Metro 2033/Last Light/Exodus, Mirror’s Edge, Witcher 3 ve bazı Assassin’s Creed oyunları olmak üzere birçok AAA oyunda parçacık efektleri, yıkılabilir çevreler ve kumaş simülasyonu gibi gerçekçi detaylar PhysX sayesinde hayat buluyordu. 2000’lerin sonu ile 2010’ların başında epey popüler olan bu teknoloji, uzun süredir Nvidia’nın güncel GPU mimarileriyle (RTX serisi) birlikte pek gelişme kaydetmiyordu.

RTX 50 Serisi ve Eski Teknoloji

Nvidia’nın yeni nesil ekran kartları olan RTX 50 serisi, geliştirilen ışın izleme ve yapay zeka tabanlı yeniliklerle öne çıkıyor. Buna karşın, eski PhysX teknolojisi artık ne güncel GPU’lar ne de konsollar ve akıllı telefonlar tarafından destekleniyor. Dolayısıyla PhysX’e bağımlı klasik oyunlar, modern donanımlarda istenilen performansı veremeyebiliyor.

Adsiz tasarim50 1

Bazı oyuncular, yüksek donanım gücü olan RTX 5090 GPU ve AMD Ryzen 7 9800X3D işlemciye sahip sistemlerde bile Borderlands 2 gibi oyunlarda kare hızı dalgalanmaları yaşadıklarını rapor etti. Aynı oyunun, daha önceki nesil RTX 4090 ekran kartıyla akıcı bir şekilde 120fps çalıştığı belirtilirken, PhysX etkinleştirildiğinde performansın dramatik biçimde düştüğü görülmüş.

Eski Oyunlar İçin Çözüm

Nvidia’nın resmî desteği kesmesine rağmen, PhysX özelliğini korumak isteyenler hala bir yol bulabiliyor. Tom’s Hardware’in önerisine göre, sistemde bir RTX 50 serisi kartla birlikte eski bir RTX 40 veya daha eski nesil Nvidia kartı bulundurmak mümkün. Böylelikle, kontrol panelinde ikinci kartı “PhysX için görevli GPU” olarak atayarak bazı eski oyunlarda bu teknolojiyi kullanmaya devam edebilirsiniz.

PhysX’e son verilen bu destek, nostaljik oyun deneyimlerine meraklı olanları bir hayli üzecek gibi duruyor. Ancak RTX serisinin sunduğu yeni teknolojiler ve oyuncuların büyük çoğunluğunun güncel yapımlara yönelmesiyle birlikte, Nvidia’nın bu kararı pek de sürpriz sayılmaz.

Cevap Yaz

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir