Certain Affinity stüdyo 17 sene sonra ilk kez işten çıkarma çözümüne başvurdu. Halo oyunlarıyla tanınmış stüdyo, yatırım alamadıklarını ifade etti.
Call of Duty ve Halo gibi popüler seriler üzerindeki çalışmalarıyla tanınan oyun stüdyosu Certain Affinity, beklenmedik bir açıklamada bulundu. Ekip üyelerinin yaklaşık % 10’unu işten çıkardığını açıklayan marka, 17 yıl sonra ilk kez işten çıkartma yoluna gitti.
Affinity CEO’su olan Max Hoberman yaptığı açıklamada oyun endüstrisinin karşı karşıya olduğu ekonomik zorlukları dile getirdi. Gerek yayıncılardan gerekse de üçüncü taraf yatırımcılardan gelen yeni proje finansmanındaki yavaşlamadan yakındı.
CEO Hoberman’ın dediğine göre, stüdyonun 17 yıllık tarihinde ilk kez işten çıkarma uygulamak zorunda kalındığını aktardı. Etkilenen personellerin çoğunun ticari operasyon rollerinde olduğunu da belirtti. Bu çıkarma olayı, geliştirme ekiplerinin güvende olduğu anlamına geliyor.
Certain Affinity İşten Çıkarmalara Sebep Oluyor
Bu gelişmenin aslında Microsoft Gaming CEO’su Phil Spencer’ın açıklamalarını paralel gerçekleştiğini görüyoruz. Xbox şirketinin şu anda oyuncu tabanını büyütemediğini belirten Spencer, yatırımcıların yeni oyunlara veya stüdyolara fon sağlama konusunda temkinli davrandıklarını ifade etmişti.
Certain Affinity’nin şu anda Archetype Entertainment ve Exodus adlı bir bilim kurgu RPG’si üzerinde çalıştığını bilmekteyiz. Firma aynı zamanda Project Loro kod adlı bir birinci şahıs nişancı oyunu da geliştirdiğini söyleyebiliriz.
Bu senenin başlarında çıkan söylentiler, stüdyonun bir Halo battle royale oyunu geliştirdiğini iddia etmişti. Fakat hem Microsoft hem de Different Affinity bu iddiaları doğrulayan ne bir duyuru yaptı ne de bir adım attı.