Roblox, çoğunlukla çocukları hedefleyen bir oyun ve eğlence platformu ile 52 milyondan fazla kişiyi aşkın kullanıcı tabanı oluşturdu. Şimdi şirket, reklamverenlerin partiye katılmasını istiyor.
Cuma günkü yıllık geliştirici konferansında Roblox, piyasaya sürülmeden önce, bu yılın sonuna kadar belirtilmemiş geliştiriciler ve markalarla reklamları test edeceğini söyledi.
Roblox yeni bir gelir kapısı aralıyor
Roblox’un baş ürün sorumlusu Manuel Bronstein, şirketin Warner Bros. ve Vans gibi markalarla bazı çevrimiçi reklamları zaten denediğini söyledi. Reklamlar, Roblox’un “portallar” olarak adlandırdığı deneysel bir reklam biçiminde karşımıza çıkıyor. Ayrıca şirketin, oyuncuların seviye atlamak ve oyunlarda ürün satın almak için kullanılabilecek sanal para birimi Robux’a gerçek para harcamasına izin veren ana işine bağlı kaldığını söyledi.
Roblox, Mart 2021′de New York Menkul Kıymetler Borsası’na giriş yaptı ve yatırımcıların yüksek büyüme teknolojili hisse senetlerine akın etmesiyle piyasa değerinin Kasım ayında 80 milyar doları geçtiğini gördü. Ancak bu yılki ekonomik yavaşlama bu işletmeleri cezalandırdı ve Roblox 2022′de değerinin %60′ını kaybetti.
Roblox CEO’su David Baszucki, Şubat ayında CNBC’ye şirketin “para kazanmayı artırmak için birçok fırsatı” olduğunu söyleyerek reklamcılığı ve 3D sürükleyici alışverişi potansiyel büyüme alanları olarak belirtti. Baszucki, bugüne kadar şirketin “güvenli ve sivil bir platform oluşturmaya” ve günlük aktif kullanıcı tabanını büyütmeye odaklandığını söyledi.
iOS için Robolox indir
Android için Robolox indir
Roblox, yaklaşmakta olan reklam teklifini sürükleyici reklamlar olarak tanımlıyor, ancak nasıl görüneceklerine dair henüz standart bir biçim yok. Bronstein, insanların sosyalleştiği, çalıştığı ve öğrendiği çevrimiçi bir dünya olan meta veri tabanındaki gelecekteki reklamların, insanların ayakkabı gibi ürünler ve hatta markalı dijital kahve fincanları satın almak için kullanabilecekleri dijital reklam panolarına benzeyebileceğini tahmin etti. Bronstein, portal reklam testlerinde, kullanıcılar markayla etkileşime girdiğinde, otomatik olarak şirketin sanal Roblox topluluğuna taşınabileceklerini söyledi. Bu aşamada şirketler, yalnızca reklamların Roblox ve diğer metaverse’lerde nasıl çalışabileceğini anlamaya çalışıyor. Warner Bros. ve son Roblox testi ile ilgili olarak Bronstein, “sonuçlardan çok etkilendiklerini” söyledi.
Roblox, pazardaki türbülans döneminde çevrimiçi reklamlara atlıyor. Meta’nın Facebook işletmesi ve Snap , Apple’ın iOS’taki gizlilik değişikliklerinden özellikle zarar gördü ve bu da hedeflemeyi zorlaştırdı. Ekonomik yavaşlama, bir dizi şirketin reklam harcamalarını geri çekmesine neden oldu ve TikTok’un ortaya çıkışı, karışıma yeni bir yol ekledi.
Bu arada, Amazon ve Apple, bu platformlara güvenen şirketler tüketicilerin önüne geçmek için daha fazla para harcadıkça reklam işlerini destekliyor.
Bu arka planda, markalar cüzdanlarını anlamlı bir şekilde açmadan önce Roblox’un değerini kanıtlaması gerekecek. Bronstein, işletmelerin meta veri deposu reklamlarını “gerçek dünyayla bağlantı olarak” kullanabileceğini söyledi. Örneğin, bir şirketin markalı dijital ürünü, fiziksel dünyada “bir mağazadan bir şey satın almak için bir kupon” gibi işlev görebilir.
Roblox, ağırlıklı olarak çocuklar tarafından kullanılan bir uygulamada reklam sunmanın ek zorluğuyla karşı karşıya. Şirket, tüm Roblox reklamlarının “sürükleyici reklamlar” olarak etiketleneceğini ve 13 yaşın altındaki çocukların onlarla etkileşime giremeyeceğini söyledi. Şirket ayrıca, şiddet gibi kriterlere dayalı olarak belirli yaş grupları için hangi sanal deneyimlerin uygun olduğunu ebeveynlere ve çocuklara bildirmek için daha fazla yönerge ekliyor.
Roblox, reklamlara ek olarak, kullanıcıların ilgilerini çekebilecek sanal dünyaları ve deneyimleri daha kolay keşfetmelerine yardımcı olacak bir araç, sohbet özellikleri, yüz animasyonlarını içeren daha sürükleyici avatarlar ve diğer araçlar da dahil olmak üzere diğer yeni özellikleri piyasaya sürüyor. yaratıcılar.