Meta Threads’i büyütmek için uyguladığı agresif tanıtım ve pazarlama kampanyasında frene basmaya hazırlanıyor. Şirketin Threads paylaşımlarını Facebook ve Instagram akışlarına taşıması, kullanıcılar adına “rahatsız edici” bulunmuştu. Üzerinde çalışılan yeni gizlilik ayarı sayesinde Threads kullanıcılarına sevindirici haber geldi. Artık paylaşımlarının Facebook ve Instagram akışlarına düşmesini engelleyebilecekler.
Henüz kullanıma sunulmayan bu özelliği ortaya çıkaran isim, uygulamalar üzerinde yaptığı tersine mühendislik çalışmaları ile tanınan Alessandro Paluzzi oldu. Sosyal ağların özelliklerini daha geliştirme aşamasında iken keşfeden Paluzzi, yeni Threads özelliğine ait ekran görüntülerini X hesabı aracılığı ile paylaştı. Ekran görüntülerine bakıldığında Threads kullanıcılarının “Gönderilerinin önerilmesine izin ver” başlığı altında Instagram ve Facebook seçeneklerinin olduğu görülüyor. Bu durumda isteyenlerin bir platformda önerilere izin verirken, diğerinde önerilere izin vermeyebileceği bir seçenek.
Meta bundan kısa bir zaman önce Threads’i ateşlemek için Threads gönderilerini Facebook akışlarında gösterildiği haberlerini doğrulamıştı.. Buna benzer bir gösterimin Instagram için de söz konusu olduğu belirlendi.Meta geçmişte diğer uygulamaları tanıtmak için benzer taktikler kullandıysa da bu hamle çoğu Facebook’ta aktif olmayan ve promosyonları müdahaleci bir aşırılık olduğunu düşünen Threads kullanıcıları arasında ne yazıkki pek popüler olmadı. Meta, geçen hafta kullanıcıların bu seçeneği seçmeme konusundaki şikayetlerine cevap olarak “geri bildirimleri dinlediğini” belirtmişti.
Meta’nın varsayılan ayar olarak çapraz paylaşımı etkinleştirmeyi planlaması kullanıcılar arasında dikkat çekiyor. Devre dışı bırakma ekranında “Profiliniz herkese açık ise insanların sizi keşfedip takip edebilmesi için gönderileriniz diğer uygulamlarda önerilebilir” cümlesi yer alıyor.
Meta Threads’i büyütmek için ısrarlı ve istikrarlı bir çaba gösteriyor
Meta Threads’in hızlı bir şekilde büyüyebilmesi için ısrarlı ve istikrarlı bir çaba gösteriyor. Son haftalarda gelen açıklamalar ile şirketin bu çabalarının karşılığını aldığı bir gerçek. Mark Zuckerberg kısa bir süre önce Threads’in aylık 100 milyon kullanıcıya yaklaştığını ve hedefinin 1 milyar aylık kullanıcı olduğunu belirtmişti.