Block şirketine ait müzik yayın hizmeti TIDAL, bir süredir denediği ödeme yönteminden sağlıklı sonuçlar elde edilmediği için bu yöntemi değiştirmeye karar verdi.
Müzisyenlere her dinleme başına ufak ücretler ödeyen Spotify ve diğer pazar liderlerinin aksine, TIDAL sanatçılara yapacakları ödeme konusunda daha yaratıcı bir yaklaşımda bulunmuştur. Platform, müzik dinlerken kaliteyi ön planda tutan dinleyicileri hedef olarak belirlediği için, geçtiğimiz sene yeni bir doğrudan sanatçı ödemeleri ismini verdiği (DAP) programını başlattı. Ayda 19,99 dolar ödeyerek HiFi Plus üyeliği olan her bir abonenin en çok dinlediği sanatçısı abonelik ücretinin %10’u kadar ödeme alacaktı.
Görünüşe bakılırsa bu ödeme planı işe yaramadı. Çünkü TIDAL Nisan ayında DAP programını sonlandırmaya karar verdi.
TIDAL’ın CEO’su Jesse Dorogusker Açıklama Yaptı
TIDAL’ın CEO’su Jesse Dorogusker, bugün Twitter sayfası üzerinden yayınladığı tweet dizesinde “DAP programı yalnızca bir dinleyicinin 1 numaralı sanatçısına odaklandı ve bu da gelişmekte olan sanatçılara ödeme almaları için çok çok daha az yer bıraktı” diyerek ödeme programı hakkındaki düşüncelerini söyledi. 70.000 sanatçının programa kaydolduğunu fakat yalnızca 500.000 dolar ödeme yapıldığını fakat bu sayının TIDAL’ın hedefinin “çok altında” olduğunu belirtti.
TIDAL, DAP programı yerine yeni bir program olan TIDAL Rising programına daha fazla sermaye yatırıyor. CEO Dorogusker, TIDAL’in bu yeni programa en az 5 milyon dolar yatırım yapılacağını söyledi. Bu da 2022 yılının başından bu yana DAP programı aracılığıyla sanatçılara ödedikleri miktarın neredeyse 10 katından fazla ediyor.
TIDAL Rising Programı Müzisyenlere Destek Olacak
TIDAL Rising programı, seçkin müzisyenlerin kariyerlerini hızlandırmak için onlara belgeseller ve tanıtım faaliyetleri konusunda destek olmaktadır. Programın mezunları arasında son dönemin popüler sarkıcıları arasında olan Alessia Cara, Chloe x Halle ve 21 Savage bulunmaktadır. Dorogusker, daha fazlasını görmeyi bekleyebileceğimiz program türlerinin bir örneği olarak, Gürcistan’da dört yerel sanatçıyı bir araya getiren yakın tarihli bir TIDAL girişiminden bahsetti.
Sanatçı dostu ödeme sistemi ile ilgilenenler için bu haber biraz üzücü olabilir. Fakat, DAP’nin işe yaramamasının nedeni, TIDAL’in rakipleriyle karşılaştırıldığında çok fazla aboneye sahip olmaması olabilir. Geçtiğimiz sene TIDAL, küresel müzik akışı abonelik pazarının %2’sinden daha azına sahipken, Spotify %31’e Apple Music ise %15’e sahipti. Dorogusker’in işaret ettiği gibi, ödemeler yalnızca bir abonenin en çok dinlediği müzisyene gittiği için DAP modeli biraz mantıksızdı.
Bir Fransız müzik yayın platformu olan Deezer, kullanıcıların abonelik ücretlerini dinledikleri bütün sanatçılar arasında eşit olarak bölen bir ödeme sistemini önerdi. Fakat, plak şirketlerinin deneysel sistemi kabul etmesi gerektiği için yayıncı bunu uygulayamadı.